Κυριακή, 27 Ιανουαρίου 2013

Το λεξικό της υγείας στο … πιάτο


Όλες οι τροφές και τα μυστικά τους, για να ξέρουμε τι πρέπει να τρώμε, πότε και γιατί.
Ένας οδηγός γεμάτος γεύση και υγεία.


 
ΦΡΟΥΤΑ

Αβοκάντο
Θρεπτικά συστατικά: Σίδηρος, χαλκός, φώσφορος, κάλιο, βήτα – καροτίνιο, φολικό οξύ, βιταμίνες Β3, Β5.  Μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνες Ε
Οφέλη: Εξισορροπημένη περιεκτικότητα σε οξέα – αλκάλια.  Εύπεπτο, καλό για το αίμα και την πρόληψη αναιμίας.

Ακτινίδιο
 Θρεπτικά συστατικά: Μαγνήσιο, φώσφορος, κάλιο, βιταμίνη  C.
Οφέλη: Απομακρύνει το περιττό νάτριο από τον οργανισμό.  Εξαιρετική πηγή πεπτικών ενζύμων.

Ανανάς
Θρεπτικά συστατικά: Ασβέστιο, φώσφορος, κάλιο, βήτα καροτίνιο.
Οφέλη: Περιέχει βρομαλεΐνη, ένα ισχυρό πεπτικό ένζυμο, που καθαρίζει τον οργανισμό από βακτήρια και παράσιτα και μοιάζει πολύ με τα οξέα του στομάχου.

Βερίκοκο
Θρεπτικά συστατικά: Χαλκός, ασβέστιο, μαγνήσιο, κάλιο, φολικό οξύ, βιταμίνη C, βήτα καροτίνιο, σίδηρος.
Οφέλη: καθαρτικό, ισχυρό αντιοξειδωτικό, βελτιώνει την κυκλοφορία.

Γρέιπ – φρουτ
Θρεπτικά συστατικά: Ασβέστιο, μαγνήσιο, κάλιο, βιταμίνη C
Οφέλη: Περιέχει σαλικυλικό οξύ, που βοηθάει στην αρθρίτιδα. Εξαιρετικό για το καρδιαγγειακό σύστημα.

Πεπόνι
Θρεπτικά συστατικά: Ασβέστιο, μαγνήσιο, κάλιο, φώσφορος, βιταμίνη C, βήτα καροτίνιο.
 Οφέλη: Εξαιρετικό καθαρτικό και ενυδατικό.

Δαμάσκηνο
Θρεπτικά συστατικά: Ασβέστιο, κάλιο, φώσφορος, βήτα καροτίνιο, φολικό οξύ.
Οφέλη: Καθαρτικό, περιέχει οξαλικό οξύ.  Επωφελές για το αίμα, τον εγκέφαλο και τα νεύρα.  Βοηθάει στη μείωση της χοληστερόλης.

Αχλάδι
Θρεπτικά συστατικά: Ασβέστιο,  μαγνήσιο,  φώσφορος, βήτα καροτίνιο, κάλιο, φολικό οξύ.  Υψηλή περιεκτικότητα σε ιώδιο.
Οφέλη: Διουρητικό.  Μεγάλη περιεκτικότητα σε ιώδιο, ωφελεί τη λειτουργία του θυρεοειδούς.  Περιέχει πηκτίνη, που βοηθάει την πέψη.

Κεράσι
Θρεπτικά συστατικά: Κάλιο, φώσφορος και βιταμίνη C.
Οφέλη: Σπασμολυτικό, ανακουφίζει τον πονοκέφαλο.  Ο χυμός καταπολεμά την ποδάγρα.  Φυσικό αντισηπτικό.

Λεμόνι
Θρεπτικά συστατικά: Κάλιο και βιταμίνη C.
Οφέλη: Αντισηπτικό, εξαιρετικό για το κρυολόγημα, το βήχα, τον πονόλαιμο.  Κατά του καρκίνου.

Μάνγκο
Θρεπτικά συστατικά: Πλούσιο σε βήτα καροτίνιο και βιταμίνη C.
Οφέλη: Ευεργετικό για τα νεφρά, καταπολεμά τα οξέα και τη δυσπεψία. Καλό καθαριστικό για το αίμα.

Μήλο
Θρεπτικά συστατικά: Ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορος, βιταμίνη C, βήτα - καροτίνιο και πηκτίνη.
Οφέλη: Αντισηπτικό, τονωτικό.  Ανακουφίζει από τη δυσκοιλιότητα, μειώνει την ολική χοληστερόλη.

Μπανάνα
Θρεπτικά συστατικά: Κάλιο, τρυπτοφάνη (ένα αμινοξύ), βιταμίνη C, βήτα - καροτίνιο, βιταμίνη Κ, βιταμίνη Β6
Οφέλη: Διευκολύνει τον ύπνο.  Ήπιο καθαρτικό.  Αντιμυκητιακό, φυσικό αντιβιοτικό.  Χαμηλώνει τη χοληστερόλη.


Πορτοκάλι
Θρεπτικά συστατικά: Ασβέστιο, κάλιο, βήτα – καροτίνιο, φολικό οξύ, βιταμίνη C.
Οφέλη: Δίνει ενεργητικότητα, τονώνει, εσωτερικό αντισηπτικό.

Ροδάκινο
Θρεπτικά συστατικά: Ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορος, βιταμίνη C, κάλιο, βήτα – καροτίνιο, φολικό οξύ.
Οφέλη: Διουρητικό, καθαρτικό, αλκαλικό.  Καθαρίζει τα νεφρά και την ουροδόχο κύστη.

Σύκο
Θρεπτικά συστατικά: Ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορος, κάλιο, βήτα καροτίνιο και βιταμίνη C.
Οφέλη: Καθαρτικό, αποκαθιστά την ενεργητικότητα, αυξάνει τη ζωντάνια.  Μία από τις πλουσιότερες φυτικές πηγές ασβεστίου.

Φράουλα
Θρεπτικά συστατικά: Βιταμίνη Α, βιταμίνη C, βιταμίνη Κ, βήτα – καροτίνιο, φολικό οξύ και κάλιο.
Οφέλη: Κατά του καρκίνου, κατά των ιών, αντιβακτηριακή.

Χουρμάς
Θρεπτικά συστατικά: Ασβέστιο, σίδηρος, βήτα - καροτίνιο, βιταμίνη Β3.
Οφέλη: Εξαιρετικός κατά της διάρροιας και της δυσεντερίας, καλός για προβλήματα του αναπνευστικού συστήματος.
Blog Widget by LinkWithin

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...