Τετάρτη, 8 Μαΐου 2013

Και μετά το πασχαλινό τραπέζι τι;



 
Το Πάσχα πέρασε και πρέπει να ξαναγυρίσουμε στο γνώριμο τρόπο ζωής μας ξεχνώντας τη φύση, την ξεκούραση, τον οβελία και τα τσουρέκια.

Οι γιορτινές μέρες του Πάσχα είναι μια περίοδος που, αν και συνδυάζεται με στιγμές χαλάρωσης και διακοπών, συχνά συνοδεύεται και από υπερφαγία, «γαστριμαργικές μικροαμαρτίες» αλλά και έντονα γαστρεντερικά προβλήματα (διάρροιες, φουσκώματα, δυσφορία από ανεξέλεγκτη υπερφαγία και δηλητηριάσεις).
Την περίοδο αυτή συχνά «βομβαρδίζουμε» τον οργανισμό μας με δύσπεπτες τροφές, πλούσιες σε κορεσμένα ζωικά λίπη, χοληστερίνη, τριγλυκερίδια, αλάτι (νάτριο) και απλούς υδατάνθρακες, όπως ζάχαρη.  Λόγω αυτού ακριβώς του ανθυγιεινού τρόπου πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με το τι και πως θα φάμε την επόμενη των εορτών του Πάσχα.
Συστήνεται λοιπόν από την μαγειρίτσα, το αρνί ή το κατσίκι, το κοκορέτσι, τα πασχαλινά κουλουράκια και το τσουρέκι, να ξαναγυρίσουμε σε μια φυσιολογική  διατροφή.
Καλή ιδέα θα ήταν, για όλους τους υγιείς ενήλικες, την επόμενη ημέρα των εορτών του Πάσχα να υποβάλουν τον οργανισμό τους σε μια φυσική και ανώδυνη «αποτοξίνωση», η οποία θα περιλαμβάνει βραστά και ωμά λαχανικά και σαλάτες (μαρούλι, ντομάτα, ρόκα, λάχανο, ραπανάκι, σπανάκι, μπρόκολο, κουνουπίδι, χόρτα, κολοκυθάκια, καρότα, πιπεριές, μανιτάρια κά.), ημιαποβουτυρωμένα γαλακτοκομικά (γάλα και γιαούρτι 1-2%), ψωμί ολικής αλέσεως και πολύσπορο, φρέσκα φρούτα και φυσικούς χυμούς, λίγο ελαιόλαδο και άφθονο νερό, χωρίς κανένα άλλο τρόφιμο ζωικής προέλευσης (μοσχάρι, χοιρινό, πουλερικά, αβγό, ψάρια, βούτυρο), ζάχαρη, γλυκά, αναψυκτικά και αλκοόλ. 
Επίσης, προτείνεται να απαλλαχτούμε από τα περισσεύματα του πασχαλινού τραπεζιού όσο γίνεται πιο γρήγορα, ώστε να ξαναγυρίσουμε το συντομότερο στις καθημερινές διαιτητικές συνήθειές μας.  Το σίγουρο είναι ότι μετά τις εορτές θα πρέπει να ακολουθήσουμε μια διατροφή που θα μας βοηθήσει να απαλλαγούμε αργά και υγιεινά από όσα παραπανίσια κιλά πήραμε τις ημέρες του Πάσχα.
Η μεσογειακή διατροφή είναι αυτή που θα πρέπει να ακολουθηθεί τις επόμενες μέρες του Πάσχα πάντα σε συνδυασμό με κάποιου είδους φυσική δραστηριότητα.  Επομένως, τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, το ελαιόλαδο και τα ψάρια θα πρέπει να αποτελέσουν τη βάση της διατροφής μας μετά τις γιορτινές μέρες του Πάσχα.

Blog Widget by LinkWithin

12 σχόλια:

  1. Καλημέρα και Χρόνια Πολλά και πάλι!!!
    Πίνουμε καφέ στη βεράντα στην Αθήνα και από κάτω έχει λαϊκή. Σε λίγο πάω για λαχανικά και φρούτα, αρκετές καταχρήσεις κάναμε!!
    Χάρηκα πολύ που σας γνώρισα κι ελπίζω σε κάποια άλλη βόλτα να τα πούμε περισσότερο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά Ξανθή! Κι εγώ χάρηκα για τη γνωριμία, σίγουρα θα τα ξαναπούμε!!!
      Βράζω χορταράκια της μαμάς για αποτοξίνωση και ψαράκι απ΄ το σύζυγο!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  2. Καλά τα λές...πολύ καλά....αλλά εν τω μεταξύ δε φέρνεις τη πίσω σούβλα....λίγο πιο κοντά????....αυτή με τις πιπεριές ενδιάμεσα...!!!!

    Καλημέρα Σιλένα!!!!
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες τι ...πειρασμός είναι αυτές οι σούβλες peps!!!
      Καλή σου μέρα! Φιλιά!

      Διαγραφή
  3. Μια χαρά τα λες!!
    Ευτυχώς οι μέρες της .... κραιπάλης δεν κρατάνε επ άπειρον, από μόνος του ο οργανισμός μας ζητάει την αποτοξίνωση νομίζω!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά Έλενά μου! Πόση ποια κρεατοφαγία να αντέξει ο οργανισμός,ο ίδιος μας ωθεί σε άλλες διατροφικές επιλογές!!!
      Καλό μεσημέρι! Φιλιά!

      Διαγραφή
  4. Καλησπέρα Silena και Χρόνια Πολλά!

    Τόσο επίκαιρα όσο και σωστά όσα μας γράφεις.
    Η διατροφική παρεκτροπή των ημερών ήταν και στην ποσότητα...δυστυχώς.

    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά Ζαμπία μου!
      Σιγά-σιγά θα επανέλθουμε στις παλιές μας διατροφικές συνήθειες!
      Καλό μεσημέρι! Φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Χρόνια πολλά Silena!
    Πολύ καλά τα λες, συμφωνώ!Η αποτοξίνωση μας χρειάζεται σίγουρα μετά απο τόση κρεατοφαγία και όχι μόνο!!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά κι από μένα Ελένη!
      Καλά φάγαμε, καλά ήπιαμε, λίγη προσοχή από δω και πέρα επιβάλλεται!
      Πολλά Φιλιά!

      Διαγραφή
  6. Απαντήσεις
    1. Καλημέρα create taste και καλώς ήρθες!!!
      Να χαιρόμαστε τις μανούλες μας, και να σε χαίρονται αν είσαι μανούλα!

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...