Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014

Τυρόπιτα με σόδα


Γρήγορη και πολύ εύκολη τυρόπιτα που μπορείτε να σερβίρετε για πρωινό ή οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας!!!!!
Η προσθήκη σόδας  δίνει μία επιπλέον αφράτη και αέρινη γεύση που αξίζει να δοκιμάσετε!!!!
Απολαύστε την!
Το τυρομάλαμα ή μαλάκα ή τυρομαλάκα που χρησιμοποιείται στην συγκεκριμένη συνταγή παρασκευάζεται από φρέσκο αιγοπρόβειο γάλα. Πρόκειται για μαλακό τυρί, είναι η ωμή γραβιέρα που τρώγεται πριν ωριμάσει με όλη την υγρασία της.  Έχει μαστιχωτή υφή κατά το ψήσιμο και γι΄ αυτό το χρησιμοποιούν συχνά οι Κρητικοί στα μαλακερά καλιτσούνια και τις πίτες.


Υλικά
1 πακέτο φύλλο κρούστας
300γρ. τυρί φέτα
200γρ. γραβιέρα
200γρ. τυρομάλαμα ( Κρητικό παραδοσιακό τυρί)
Λίγο δυόσμο ψιλοκομμένο
500ml γάλα
5 αβγά
Ελαιόλαδο
½  κουτί αναψυκτικό σόδα
Πιπέρι


Εκτέλεση
Με ένα σύρμα ανακατεύουμε το γάλα με τα αβγά.
Σπάμε σε κομμάτια τη φέτα και το τυρομάλαμα και τα προσθέτουμε μαζί με τη γραβιέρα στο μίγμα των αβγών. Βάζω δυόσμο και λίγο πιπέρι και  ανακατεύω να ενωθούν όλα τα υλικά.
Σε λαδωμένο ταψί απλώνω 3 φύλλα καλά λαδωμένα μεταξύ τους.  Πάνω στο τρίτο λαδωμένο  φύλλο απλώνω ένα τέταρτο το οποίο έχω διπλώσει στη μέση.
Κρατάω στην άκρη ακόμα 3 φύλλα για το τέλος.
Βάζω με κουτάλα μια ποσότητα από τη γέμιση πάνω στα φύλλα.
Απλώνω σουρωτά ένα φύλλο από αυτά που απέμειναν και συνεχίζω την ίδια διαδικασία με υπόλοιπα φύλλα και τη γέμιση.
Όταν τελειώσουν όλα τα υλικά στρώνω τα τρία φύλλα που κράτησα για το τέλος λαδώνοντας πολύ καλά. 
Γυρίζω τα περισσεύματα προς τα μέσα, χαράζω μέχρι κάτω την πίτα και ψήνω σε προθερμασμένο φούρνο στους 200ο C για 45΄.
Βγάζουμε την πίτα από το φούρνο και την περιχύνουμε όπως είναι ζεστή με τη σόδα.
Συνεχίζουμε το ψήσιμο για ακόμα 25΄με 30΄μέχρι να απορροφηθούν τα υγρά και τραγανίσουν τα φύλλα.  Αφού ψηθεί την αφήνουμε λίγο να σταθεί και μετά την σερβίρουμε.
Συμβουλή:
Μπορείτε να αντικαταστήσετε τα τυριά με αυτά της αρέσκειάς σας!!!!!
Αν περισσέψει μπορούμε να τη ζεστάνουμε στο φούρνο ή στο μικροκυμάτων και γίνεται σαν να βγήκε εκείνη τη στιγμή!!!  Τρώγεται ευχάριστα και κρύα!!!
 
Καλή επιτυχία!
Blog Widget by LinkWithin

53 σχόλια:

  1. Φαίνεται απολαυστική και πανεύκολη! Must do! Καλημέρα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω να την ευχαριστηθείτε Χριστίνα μου!!!!
      Καλό βράδυ!!!! Φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Εδώ είμαστε!Πλήθος γεύσεων να με περικυκλώνουν,το μάτι μου θα αναπαυτεί στις πίτες.Τίποτε δεν μπορεί να με αποπροσανατολίσει,όταν μπροστά μου ξεδιπλώνει τα γευστικά της χαρίσματα ,οποιοδήποτε είδος πίτας!Άρα Σιλένα μου καταλαβαίνεις πολύ καλά πόσο βαθιά βούτηξα στο ποταμό των λιωμένων τυριών που έντεχνα φυλάκισαν τα τραγανά φύλα της πίστας σου.Πόσο προσεκτικά σκέφτηκα με τι είδους τυρί θα μπορούσα να αντικαταστήσει το δικό σας κρητικό ,για να πετύχω το ίδιο γευστικό αποτέλεσμα!.....
    Αχ και είμαστε μακριά........να γευόμουν ένα έστω,ζεστό κατά προτίμηση,κομμάτι!!
    Φιλάκια πολλά,πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάλι σε Κρητικό θα σε παραπέμψω Φωτεινή μου, την ξινομυζήθρα ( νομίζω πως δε θα έχεις πρόβλημα να τη βρεις)!!!! Δεν είναι βέβαια το ίδιο σε υφή και γεύση τυρί αλλά ταιριάζει εξίσου καλά!!!! Έχω κόλλημα!!!!
      Πραγματικά κρίμα αλλά μπορείς να τη φτιάξεις χωρίς καμία δυσκολία!!!!
      Πολλά τυρένια φιλιά!

      Διαγραφή
  3. Τι πρωτότυπο αυτό με τη σόδα, πρώτη φορά το ακούω!!! Όπως κι αυτό το τυρομάλαμα! Υπέροχη φαινεται, κράτα μου ένα κομμάτι!!! Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και ένα και δύο και τρία, όσα λαχταράς Σοφία μου!!!!
      Σχετικά με το τυρομάλαμα δες παραπάνω συμπλήρωσα κάτι σχετικά με αυτό!!!
      Πολλά φιλιά! Καλή εβδομάδα να έχουμε!!!

      Διαγραφή
  4. Μόλις τέλειωσα τη ζαμπνοτυρόπιτα της Ζαμπίας και βλέπω τη δική σου!!!!
    Μάλαμα, μάλαμα η τυρόπιτα...από το τυρομάλαμα!!!!
    Πρώτη φορά το ακούω! Λοιπόν φτιάξε 1-2 ταψιά κι έρχομαι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Peps δε θέλω να σε στεναχωρήσω αλλά εδώ θα φέρω αντίρρηση!!!!! Φέρε ζαμπονόπιτα Ζαμπίας – πάρε τυρόπιτα!!!!! Έστω ένα κομματάκι και θα φτιάξω όσα ταψιά λαχταράς!!!
      Περιμένω!!!!!!

      Διαγραφή
  5. ΜΜμμ!!Νόστιμη που φαίνεται!!Και η προσθήκη σόδας ...παράξενη και πρωτότυπη!Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ την Πολυτίμη μου!!!!! Είναι αρκετά νόστιμη!!!
      Καλή εβδομάδα να έχουμε!!! Φιλιά κι από μένα!

      Διαγραφή
  6. Σιλένα μου υπέροχη η πίτα σου, όλο το ταψί το έτρωγα, χαλαρά! Ούτε εγώ γνώριζα για την σόδα σε πίτα και το τυρομάλαμα. Είναι μαλακό τυρί, με ποιο να το αντικαταστήσω; Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειρήνη μου έγραψα στην ανάρτηση μερικές διευκρινήσεις σχετικά με αυτό το νόστιμο τυράκι!!!! Όταν δεν έχω βάζω ξινομυζήθρα, γίνεται εξίσου καλή!!!! Αν σκεφτείς κάτι άλλο πες μου!!!!
      Φιλιά κι από μένα!

      Διαγραφή
    2. Α καλά τώρα πρόσεξα την παράγραφο που αναφέρεις για το τυρομάλαμα! Συγνώμη Σιλένα μου, ου γαρ έρχεται μόνον!!! Ωραία θα βάλω μυζήθρα και λίγο μυαλό :)))) Σε φιλώ!

      Διαγραφή
    3. Ειρήνη μου για χαρά είσαι, μην ανησυχείς καθόλου!!!!! Δημοσίευσα εκ των υστέρων την αναφορά για το συγκεκριμένο τυρί επειδή είδα πως είχατε απορίες!!!!! Sorry!!!!!!

      Διαγραφή
  7. Λαχταριστή!
    Και να σου πω ότι είναι από τις εκδοχές της τυρόπιτας (αυτή με τη σόδα εννοώ) που ακόμη μέχρι σήμερα δεν έχω αξιωθεί να φτιάξω Silena μου.

    Ποτέ βεβαίως δεν είναι αργά :-)))

    Καλή Κυριακή και καλή εβδομάδα από αύριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποτέ δεν είναι αργά κι εσύ Πηνελόπη μου, που είσαι μεγάλη μαστόρισσα, είμαι σίγουρη πως θα της δώσεις ένα πνεύμα φρεσκάδας και ανανέωσης!!!!!
      Καλή εβδομάδα να έχουμε!!!! Φιλιά!

      Διαγραφή
  8. Λοιπόν Σιλένα μου κάθε μέρα να μου τη σέρβιρες αυτή την τυρόπιτα δεν θα είχα καμιά αντίρρηση!
    Την έκανες τέλεια, εξαιρετική.

    Το τυρομάλαμα δεν είναι της εποχής του Πάσχα;
    Από τα πολύ αγαπημένα μου τυριά, πολύ γευστικό!

    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ! Ζαμπία μου σε μάγεψε η ¨ξενιτιά¨!!!!!!!
      Σωστά το ανέφερες για το τυράκι αλλά να ΄ναι καλά ο καταψύκτης!!!!!! Έχω μεγάλα αποθέματα!!!!
      Πολλά φιλιά πατριωτάκι!!!

      Διαγραφή
  9. Πριν πολλά χρόνια μια φίλη της αδελφής μου και εκ Κρήτης έφτιαξε μια τυρόπιτα που πρόσθετε σόδα αναψυκτικό αλλά αν θυμάμαι καλά έστρωνε τα φύλλα με διαφορετικό τρόπο.
    Επειδή μου άρεσε πολύ ψάχνω εκείνη τη συνταγή μα δυστυχώς δεν την έχω βρει ακόμη. Θα δοκιμα΄σω τη δική σου. Καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δε μου έρχεται αυτή τη στιγμή κάτι άλλο Ξανθή μου!!!! Αν πέσει κάτι στην αντίληψη μου θα σε ενημερώσω!!!! Δοκίμασέ την και πες μου αν πλησιάζει γευστικά με αυτή που αναφέρεις!!!!!
      Φιλιά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  10. Φαίνεται ότι το κολπάκι αυτό προσθέτει πολύ.
    Θα την δοκιμάσω σίγουρα !!!!!!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γίνεται πιο αφράτη και ελαφρά υγρή!!!! Ανάλογα με τα τυράκια που θα βάλεις έχει και σχετικά μαστιχωτή υφή!!!! Ελπίζω να σου αρέσει!!!
      Πολλά φιλιά κι από μένα Σοφία μου!!

      Διαγραφή
  11. Έχω προσθέσει σόδα σε πίτα και πραγματικά την κάνει πολύ αφράτη!
    Μ' αρέσουν πολύ τα τυριά που χρησιμοποίησες στην πίτα σου Silena μου, εγγυημένη η νοστιμιά της!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οπότε γνωρίζεις πόσο νόστιμη είναι!!!! ‘Ελενά μου τα τυριά που χρησιμοποίησα είναι πολύ γνώριμα σε μένα γιατί είναι ντόπια και ξέρω πόσο γευστικά είναι και τι όμορφο συνδυασμό κάνουν!!!!!
      Φιλιά και καλή εβδομάδα!!!!!

      Διαγραφή
  12. η πιτα απο τις φωτογραφιες και μονο φαίνεται πεντανόστιμη!!! πρωτη φορα ακουω να περιχύνεις με σόδα την πιτα!!! θα το δοκιμάσω!!! για τυρί μαλάκα, δεν ξέρω αν θα βρω εχω ομως κανα 2 μ@λάκες που ειναι ντιπ πιτες, που λεμε στα μερη μου {χαζοι, βλαμμένοι κλπ) χαχαχαχαχαχαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα!!!! Μια χαρά το έθεσες το θέμα ντολμαδάκι αλλά αυτό δεν ταιριάζει, φοβάμαι ότι θα ...χαλάσεις την πίτα και δεν κάνει !!!!!!!!!!
      Σίγουρα δε θα βρεις αυτό το τυράκι γιατί δεν είναι ακόμα η εποχή του, εγώ είχα στον καταψύκτη, βάλε ότι σου αρέσει!!!!
      Πολλά πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  13. Εξαιρετική!!!!!!!! Αφρός! Είναι τόσο καλοφτιαγμένη που δεν μπορώ παρά να σου δώσω τα θερμά μου συγχαρητήρια Σιλένα! Μακάρι να μπορούσα να φάω ! Μακάρι!

    Σε φιλώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Χρυσαυγή μου για τα καλά σου λόγια!!!! Η αλήθεια είναι ότι την περιποιηθήκαμε όπως της άξιζε!!! Χαχαχα!!!
      Μακάρι!!!! αλλά είναι τόσο εύκολη που σίγουρα κάποια στιγμή θα τη φτιάξεις!!!!
      Καλή εβδομάδα!!!!! Φιλιά!

      Διαγραφή
  14. Πολύ εύκολη και πολύ λαχταριστή! Το κόλπο με τη σόδα πολύ καλό!
    Καλή εβδομάδα να εχουμε :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η σόδα την κάνει πολύ αφράτη, ελαφρά ζουμερή και ιδιαίτερα νόστιμη!!!!
      Καλή εβδομάδα Μαρία μου!!!! Φιλιά!

      Διαγραφή
  15. Τι να πω κι εγώ που τρελαίνομαι όταν ακούω "τυρόπιτα"..Αν και δε νομίζω ότι υπάρχει το συγκεκριμένο τυρί εδώ, θα τη δοκιμάσω με άλλα..Είμαι πολύ περίεργη να δοκιμάσω τη γεύση με την προσθήκη της σόδας!!! Δείχνει πολύ αφράτη! Καλή εβδομάδα, ΧΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν πειράζει αν δε βρεις το συγκεκριμένο τυρί Χαρά μου!!!! Βάλε ότι σ΄αρέσει, θα γίνει εξίσου καλή!!!!! Η σόδα κάνει τη διαφορά στην συγκεκριμένη πίτα!!!!
      Κι από μένα καλή εβδομάδα!!!! Φιλιά!

      Διαγραφή
  16. Στην τυρόπιτα δεν μπορώ να αντισταθώ!Φαίνεται λαχταριστή!
    Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ το ίδιο Λένια μου!!!!! Γενικά στις πίτες οι αντιστάσεις μου είναι ανύπαρκτες!!!!!
      Φιλάκια κι από μένα!

      Διαγραφή
  17. Καλησπέρα Σιλενάκι μου!καλή και χαρούμενη βδομάδα σου εύχομαι!με ξετρέλανε η συνταγή και φυσικά διάβασα και τα σχόλια για να προσανατολιστώ με τα είδη τυριών και βρήκα την απάντηση στο σχόλιο της Φωτεινούλας!!με ξινομυζήθρα λοιπόν ξεκινάμε τη δική σου όταν θα κάνω πάλι τυρόπιτα!για την ώρα έχω να σου πω ότι έκανα την πατατοσαλάτα σου με την μουστάρδα και το μπέικον και ενθουσιαστήκαμε!!ευχαριστούμε λοπόν οικογενειακώς!!φιλάκια κοριτσάκι μου κι ΄ενα όμορφο βραδάκι σου εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καιτούλα μου, πολύ χαίρομαι που βρήκες κι αυτήν τη συνταγή ενδιαφέρουσα!!!! Να την κάνεις, θα σου αρέσει!!!!! Φυσικά θα περιμένω τις εντυπώσεις σου!!!!
      Πολλά φιλάκια φίλη μου!!!!! Καλό βράδυ και όνειρα γλυκά!!!

      Διαγραφή
  18. Σιλενάκιμου, εύκολη, γρήγορη και νοστιμότατη πιτούλα μας προτείνεις!!!! Θα τη δοκιμάσω!!!! Καλή εβδομάδα να έχεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Κική μου!!!! Δοκίμασέ την και πες μου!!!
      Καλό βράδυ να έχεις!!! Φιλιά!

      Διαγραφή
  19. Πολυ νοστιμη και τραγανη φαινεται ,να ειχα λιγη τωρα που τη λιγουρευτηκα,καλο βραδυ,φιλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμείς την ευχαριστηθήκαμε Νέλη μου!!!
      Ετοιμάζεται τόσο γρήγορα που μπορείς να την απολαύσεις όποτε λαχταράς!!!!
      Καλό απόγευμα!!!! Φιλιά κι από μένα!

      Διαγραφή
  20. δειχνει πολυ ενδιαφερουσα η τυροπιτουλα!!!!μολις συνελθω απ'τα κρυολογηματα μου που με ταλανιζουν τελευταια, θα την φτιαξω!!!!φιλια πολλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περαστικούλια σου!!!!!!!! Να τη δοκιμάσεις και να πεις εντυπώσεις!!!!
      Πολλά φιλάκια κι από μένα!!!

      Διαγραφή
  21. Φαινεται πολύ νόστιμη!
    Kαλό μεσημερι και καλή όρεξη :)

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ευτυχώς που μπήκα εδώ μέσα φαγωμένη!! Αχαχα! Πολλά φιλιά και καλό βραδάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Χαχα!!! Δεν έχεις άδικο Πέτρα μου!!!!
    Καλό απόγευμα!!!!! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Αχαααααααα!! Εδώ είμαι!!! Ακριβώς εδώ που θέλω και πουθενά αλλού!!!! Αυτή την τυρόπιτα τη ζήλεψα, τη λάτρεψα, τη λαχτάρισα και τη θέλω!!!!! Τώρα πείνασα και μόνο που την είδα και διάβασα τη συνταγή!!! Υπέροχη την έκανες!!! Γεια στα χέρια σου!!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να ΄σαι καλά Κική μου για τα καλά σου λόγια!!!!
      Είμαι σίγουρη πως θα σε ενθουσιάσει αν την δοκιμάσεις!!!!
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  25. Ωωωωω τυρόπιτααααααα προσκυνωωωωωωω!!! Δεν μπορώ να αντέξω καθόλου στην τυρόπιτα κι αυτή φαίνεται φο-βε-ρή!!!! Μπράβο!! Φιλιάαα!!!

    foodaki.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...